Szczegółowy zakres usług
Organizacja zebrań Właścicieli Wspólnoty Mieszkaniowej
- przygotowanie niezbędnych materiałów na zebrania Właścicieli Wspólnoty Mieszkaniowej;
- reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej lub właściciela nieruchomości przed urzędami państwowymi, bankami i innymi podmiotami;
- sporządzaniu rocznych planów gospodarczych i finansowych;
- sporządzanie sprawozdań dla Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
- opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot;
- załatwianie wszelkich formalności związanych z organizowaniem, przejmowaniem i prowadzeniem wspólnoty;
Dokumentacja
- prowadzenie wykazów lokali, właścicieli lokali i najemców;
- prowadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentacji technicznej, dotyczącej nieruchomości
- prowadzenie książki obiektu budowlanego;
Utrzymanie stanu technicznego i sanitarnego
- okresowe kontrole ogólnobudowlane, instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych, kominowych wymaganych przez prawo budowlane;
- zlecanie i nadzorowanie bieżących napraw, konserwacji oraz prowadzenie ewidencji tych prac;
- kontrola nieruchomości pod względem technicznym oraz nadzór nad bieżącą konserwacją i przeglądami technicznymi;
- monitorowanie napraw awaryjnych i prowadzenie ewidencji awarii;
- sporządzanie wstępnych kosztorysów remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonania prac;
- zapewnienie i nadzorowanie usługi utrzymania czystości;
- stały nadzór techniczny przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane.
Nadzór nad realizacją umów
- przygotowanie i monitorowanie realizacji umów na dostawę energii elektrycznej, usuwanie nieczystości stałych, dostaw energii cieplnej, dostaw zimnej wody
i odprowadzenia ścieków, usług kominiarskich i innych niezbędnych a wynikających
z bieżącej działalności
- monitorowanie regulowania zobowiązań związanych z eksploatacją nieruchomości
(np. wywóz nieczystości, usługi wodno-kanalizacyjne, energię elektryczną itp.) oraz kontrola poprawności faktur obciążających administrowaną nieruchomość;
- monitorowanie zobowiązań najemców oraz członków Wspólnoty;
- nadzór nad pracownikami oraz innymi osobami wykonującymi usługi na rzecz nieruchomości, w szczególności nad gospodarzami domów;
- obsługę w zakresie ubezpieczeń: przygotowanie polisy, likwidacja szkód;
Księgowość
- obsługa finansowo-księgowa (licencjonowane biuro księgowe);
- rozliczanie zakupów towarów i usług, zaliczek i innych wydatków;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa;
- prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty, kontrola jego płynności oraz dokonywanie rozliczeń przez rachunek;
- pobieranie i rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań;
- rozliczanie należnych opłat i podatków;
- rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych lub prawnych oraz sporządzanie deklaracji PIT lub CIT;
- obsługa prawna.