Szczegółowy zakres usług

Organizacja zebrań Właścicieli Wspólnoty Mieszkaniowej

  • przygotowanie niezbędnych materiałów na zebrania Właścicieli Wspólnoty Mieszkaniowej;
  • reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej lub właściciela nieruchomości przed urzędami państwowymi, bankami i innymi podmiotami;
  • sporządzaniu rocznych planów gospodarczych i finansowych;
  • sporządzanie sprawozdań dla Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
  • opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot;
  • załatwianie wszelkich formalności związanych z organizowaniem, przejmowaniem i prowadzeniem wspólnoty;

Dokumentacja

  • prowadzenie wykazów lokali, właścicieli lokali i najemców;
  • prowadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentacji technicznej, dotyczącej nieruchomości
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego;

Utrzymanie stanu technicznego i sanitarnego

  • okresowe kontrole ogólnobudowlane, instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych, kominowych wymaganych przez prawo budowlane;
  • zlecanie i nadzorowanie bieżących napraw, konserwacji oraz prowadzenie ewidencji tych prac;
  • kontrola nieruchomości pod względem technicznym oraz nadzór nad bieżącą konserwacją i przeglądami technicznymi;
  • monitorowanie napraw awaryjnych i prowadzenie ewidencji awarii;
  • sporządzanie wstępnych kosztorysów remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonania prac;
  • zapewnienie i nadzorowanie usługi utrzymania czystości;
  • stały nadzór techniczny przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane.

Nadzór nad realizacją umów

  • przygotowanie i monitorowanie realizacji umów na dostawę energii elektrycznej, usuwanie nieczystości stałych, dostaw energii cieplnej, dostaw zimnej wody i odprowadzenia ścieków, usług kominiarskich i innych niezbędnych a wynikających z bieżącej działalności
  • monitorowanie regulowania zobowiązań związanych z eksploatacją nieruchomości (np. wywóz nieczystości, usługi wodno-kanalizacyjne, energię elektryczną itp.) oraz kontrola poprawności faktur obciążających administrowaną nieruchomość;
  • monitorowanie zobowiązań najemców oraz członków Wspólnoty;
  • nadzór nad pracownikami oraz innymi osobami wykonującymi usługi na rzecz nieruchomości, w szczególności nad gospodarzami domów;
  • obsługę w zakresie ubezpieczeń: przygotowanie polisy, likwidacja szkód;

Księgowość

  • obsługa finansowo-księgowa (licencjonowane biuro księgowe);
  • rozliczanie zakupów towarów i usług, zaliczek i innych wydatków;
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa;
  • prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty, kontrola jego płynności oraz dokonywanie rozliczeń przez rachunek;
  • pobieranie i rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań;
  • rozliczanie należnych opłat i podatków;
  • rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych lub prawnych oraz sporządzanie deklaracji PIT lub CIT;
  • obsługa prawna.